hétfő, január 31

Ficam

Csere után vagyunk. Boldi kint Dórival, én meg itthon.

A losonci kórház teljes személyzete kiváló: a szlovákiai magyarok és szlovákiai szlovákok is jelesre vizsgáztak emberségből, amit jobb helyen szocializálódva lehet, hogy meg sem kellene említeni, de nekem azért van némi összehasonlítási alapom. Szóval Boldinak helyretették a a lábát és utána a kedélye is sokkal jobb lett, most meg este azt hallom, hogy sírdogál, annyira fáj neki. Aztán este 6-kor még benézett a doki és hullámvasutat csinált az ágyból, mire Boldinak elmúlt a lábfájása.

Na de nézzük, mi is volt. Vasárnap délben akartunk indulni. Benne voltunk az utsó 10 percben, mikor Boldi, Andris és István nekiindultak. A nem túl hosszú pálya utolsó harmadában jártak, én már pont leelőztem őket, mikor hallottam, hogy István kiabál Boldinak, visszafordultam és már csak azt láttam, hogy Boldin átesik István, aztán fék és rohanás Boldihoz, aki sír. A liftesek azt mondták, hogy megijedtek, hogy Boldi meg sem mozdult, de én úgy emlékszem, hogy rögtön hallottam, aztán odaértem és akkor már mondta, hogy a lába nagyon fáj. A szemüveg megnyomta az arcát, és egy kis helyen vérzett, de nem volt vészes. A fejét nem fájlalta, csak a lábát. Rögtön jött egy fiatalember, aki azt mondta, hogy traumatológus és azonnal megnézte Boldit, Fej ok, has ok, kezek ok, térd ok, csípő ok, a combja nagyon fájt, se nyújtani, se mozgatni nem tudta. Boldi végig figyelt, válaszolt, bár nagyon fájt és sírt közben.

István 10 m-rel odébb hullasápadtan a vállát fogta (később kiderült, hogy kulcscsontja tört), én ölemben Bobek fejével a pályán, Andris (Bobek volt ovistársa) meg ijedten félúton. Mindenki állatira segítőkész volt, 1 perc alatt az összes liftes ott segített, hozták a hordágyat, szedték a léceket, hívták a mentőt. Ijesztő volt, hogy Boldinak komoly fájdalmai voltak, én csak attól rettegtem, hogy a combcsontja nem tört-e el. Végül a mentővel vitték Boldit és Istvánt, mi meg mentünk utánuk István autójában Andrissal.

A pálya tulaja meég kérdezte előtte, hogy adjon-e pénzt, vagy van nálunk elég? Útközben kétszer megálltunk fájdalomcsillapításra. A kórházban egy magyar, vagy magyarul beszélő doki volt, nagyon helyes, mentünk röntgenre, ahol kiderült, hogy nem törés, hanem ficam.

Fölkerültünk az osztályra, ahol mondták, hogy még este reponálják altatásban, de Bobek annyira aluszékony volt, hogy jött a neurológus, meg a gyerekorvos, majd 10 perc múlva egy szesztricska az orrom alá dugott egy papírt, hogy hozzájárulok a CT vizsgálathoz. Aláírtam, és aztán mondtam, hogy MOST szeretnék beszélni egy dokival, vagy valakivel magyarul. Jöttek is és igyekeztek nyugtatni, hogy csak rutin, meg a csípőjét nézik, és ha már ott vannak, akkor a fejét, de nem nagyon nyugtatott meg. A CT szerencsére fejnegatív volt, így mehetett az altatás,ahol szumma 25 perc alatt végeztek (6-ra). Este Boldi 8 felé ébredt, jókedvűen, élénken, éhesen és fecsegve.

Az éjszaka nyugis volt, az éjszakás nővér ágyazott nekem az üres ágyra, (Dóri mikor Boldival öt napot volt a krupp miatt a Lászlóban, négy napig aludt egy műanyag széken az asztalra borulva, mire az ötödikre kapott egy vékony szivacsot a padlóra, csak a doktor úr meg ne tudja…) délelőtt Dóri megjött, akit Eszti hozott az első pillanatban, csapot-papot otthagyva, örök hála. Közben

Boldi összehaverkodott Lórikával, akivel egy szobában volt. Lóri ma hazament, de előtte hozott Bobeknak egy nagy csomag édességet, meg üdítőt, hogy gyógyuljon meg, mert neki már nem kell, ő hazamegy. És még este Boldi kapott egy telefont a kórházon keresztül, a nővérek hozták a vezetéknélkülit, és a füleki Lóri telefonált, hogy hogy van az újdonsült barátja…

Boldi kapott egy levelet is: Erika néni a 604-esből hallotta, hogy van egy beteg kisfiú és küldött neki egy csokit…

Én akárhányszor kérdeztem valamit orvostól, nővértől, ha tudott magyarul, akkor félbehagyva mindent válaszolt, ha nem tudott, akkor félbehagyva mindent hívott egyet, aki tudott magyarul és válaszolt.

Szóval öröm az ürömben, hogy olyan dolgokat tapasztal meg az ember Losoncon, hogy nehéz meghatódás nélkül gondolni rá.

Boldira hosszú rehabilitáció vár, egyelőre nem nagyon látunk tisztán, hogy mik a lehetséges prognózisok, úgyhogy most ismerősök, internet, infók előre! Köszönjük az érdeklődést, a jókívánságokat, nagyon jólesnek.

Én teljesen magam alatt vagyok, függetlenül attól, hogy nem tehetek róla, nem tudtam megakadályozni, utána csináltam, amit kellett, ezzel együtt állandóan megy a mozi bent, és nem a jó részeket ismétlik folyton. Ijesztő volt Boldi fájdalma és a tehetetlenség. Most is az. Várjuk, hogy jobb legyen.

ui: nagyon jól carvingolok, de leszarom.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon drukkolunk, hogy gyorsan rendbejöjjön Boldi, ti pedig kiheverjétek a kétségbeesést, amit a szülő ilyenkor érez.
Katona Ági

Névtelen írta...

Az egész családom Rátok gondol, sok-sok puszit küldünk!!! Aggódunk, de örülünk a jó híreknek, és bízunk a gyors felépülésben!

Boldi egy HŐS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VP, Te meg tényleg nem tehetsz róla. Én egyáltalán nem értek a síeléshez, de abban biztos vagyok, hogy két apa és kit kisfiú között csak akkor lehet baleset, ha valami fene nagy pechetek van - hiszen mindig nagyon figyeltek egymásra!!!

Várjuk a HŐSt haza!!! Én meg a napokban érkezem látogatóba.

Sok puszi Nektek,
Kriszti

Névtelen írta...

Őrült pech és nagyon örülök,hogy Boldi túl van a műtéten! Nagyon gyors felépülést kívánok és sok puszi az egész családnak!: Luxi

Andus írta...

Pusz a kisHŐSnek,és VP,Te aztán erről igazán nem tehetsz.Véletlen baleset volt.Örülök,hogy ficam és nem törés,mert bizony kis unokaöcsémnek 2 évesen tört el a combcsontaj,amit húzattak,aztán gipszeltek,de előbb live húzatták 4 héten át,mindig állítva acsavarokon...na sem ezt,sem mást,sem gyermeki fájdalmat sose kívánok senkinek.A gyerekek angyalok és hibátlanok,velük ne történjen semmi rossz.

Névtelen írta...

Én is nagyon gyors felépülést kívánok Boldinak, és tényleg, te nem tehetsz róla! De nem csoda, hogy nagyon aggódsz. Az a fontos, hogy nem történt nagyobb baj, Boldi stramm kisfiú, biztosan hamar meggyógyul! Drukkolok nagyon!

Ami meg a kórházat illeti, hát igen, látszik, hogy nem Magyarország.:)

Szilvi

SKY írta...

Benéztem... hát nem erre számítottam...
Nagyon sokat gondolok rátok, remélem hamarosan már otthon gyógyul Bolditok.
Hűűű Dóri...
Ölelés...

cili írta...

Szia VP!

Hidd el ez a baleset bárkivel előfordul, nem tehettél róla, és a balesetet követő dolgokban meg jelesre vizsgáztatok mind3-an.
Boldi hamar rendbe fog jönni, s mehettek újból síelni, focizni!

És akkor Losonc is igazi jó hely!Pláne, ami a kórházat illeti.

Puszik,Cili
Mi az a curling?!

Névtelen írta...

Apa NAGY és HŐS vagy, hogy ezt ilyen fegyelmezetten végig asszisztáltad, jó, hogy ott voltál és nem történt nagyobb baj. Lassan oldódik mindnyájunkban a feszültség.Boldi már mosolyog és ez biztató.További javulást, millió puszi a kis Varga családnak, Mária és Sándor d.d.

a szerk.: Eszti és Zsolti írta...

Kéretik, az Illetékesnek felolvasni:
Boldikám!
Gyors hírek:
Míg Te kórházban voltál, Áron nőül vette Pannit, udvariasan megérdezte, hogy neki adom e a lányom kezét, én meg informálódtam, hogy mit kapok cserébe, 100 csengő pergő aranyat ajánlott, aztán szájon csókolta és közölte, hogy most már Férj és Feleségek, azóta civakodnak. Bercus mindenkit helyre tesz, néha ököllel, néha lábbal. Sokat beszélünk rólad, nagyon várják a Kicsik, a hazatérésed! Megyek Drágám sakkot gyakorolni, mert a 4 lépéses sakk-mattoddal padlóra küldtél 1 perc alatt... Mindenki ölel, puszil