péntek, november 21

Túlélő

Boldi napközben órákig eljátszik a golyópályáival, amiből már 3 félét is összevásároltunk. Tényleg szuper foglalatosság, csak kissé hangos ahogy a golyók (min. 20 egyszerre) végiggördülnek, majd diadaldallamok felharsanása közepette megérkeznek a célba, hogy arról a hangeffektről ne is beszéljek, amikor az egész összedől, mert Áronom rossz irányból nyúl, majd nem ereszt...


Boldi mostanában, amíg a két öcsike alszik délután, és neki némi csendes tevékenység van előírva, "túlélő jeleket" tanul. Amikor megvettem ezt a pakli oktató kártyát nem is sejtettem, hogy a borítón beígért "mindennapi életben való biztonságos eligazodás elsajátításán" túl ennyire jól fogunk szórakozni.
A túlélő kártyácskák tanulmányozása közepette én belehalok a röhögésbe. Szóval hiába minden, végem van...
Amikor először elővettem, gondoltam megtanulunk egy-két táblát, jelet. Letettem Bobek elé 5 lapot, és megpróbáltuk kitalálni (már amelyiknél erre egy 4,5 évesnek esélye van), hogy mit jelenthetnek, ill. volt köztük olyan (pl. "STOP" tábla), amit próbáltam elolvastatni vele. Aztán körülírtam a táblák jelentését, majd a legvégén megneveztem őket(pl. elsőbbségadás kötelező). Ötösével haladtunk, és Boldi a legnagyobb meglepetésemre 25 kártyáig meg sem állt, amiből 24-et másnap tökéletesen visszamondott (egyszeri tanulási fázis után). Ezután csak azokkal a kártyákkal "játszottunk", amit már ismert. Különböző szituációkat szimuláltunk (pl. útkereszteződést rajzoltunk, én pedig az adott kártyát a megfelelő helyre tettem, a tollaink hol autót, hol gyalogost játszottak, és Boldinak el kellett mutogatnia, hogy a közlekedési tábla mellett mi a helyes), előkerestünk tárgyakat, amelyeken megtalálható az a bizonyos jelzés (pl. méreg, robbanékony...), és különféle furfangos kérdéseket tettem fel (pl. mit csinálnál, ha "fürödni tilos" táblát tennék a kád fölé? Megbeszéltük, hogy ez esetben okként valószínűsíthető némi vegyszeres tisztítás vagy egyszerűen Berci kakilta tele a kádat.). Nagyon élveztük, és az ismétlés után Bobek újabb 10 táblát tanult meg.

Közben sokat röhögök Boldi magyarázatain, megfejtésein. Pl. ilyeneken:

"Akkor használjuk a vészkijáratot, ha széttört az egyik kijárat."
Kérdeztem tőle, hogy mit szoktak kiírni a vonatok és buszok ablakánál. Mire ő:
"Nem szabad kihajolni, mert megütöd a buksidat."
Vagy felmutattam neki, a "kórház jelet", mire ő:
"Akkor is kórházba kell menni, ha erős paprikát eszel (itt ökölbe szorította a kezét a nyomaték kedvéért), és fáj a mandulád."
Aztán felmutattam az "ártalmas anyag" szimbólumot, mire Bobek:
"Ha hozzáér a homlokodhoz, hasadhoz, hátadhoz, szemedhez, szájadhoz, hónod aljához, akkor mind megbetegszel."

Amikor először mutattam Boldinak a "vasúti átjáró sorompóval" táblát, és találgatnia kellett, hogy mit jelenthet, ezt tippelte:
"Nem szabad kitörni annak, aki erősebb, mint a kerítés!"

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi a bestámolót nem csak Te röhögsz , hanem nekem is folynak a könnyeim ! Tündéri , de OKOS is ! JÒk a válaszok ! NEm tulzás a gyerek 1 zseni !!Valoszinü nem lesz gondja a jogositvánnyal ! puszi Kere