hétfő, március 17

A nagy füzet

Múlt hónapban is eljutottunk színházba, megmozgatva kultúrköreinket.... A Szkénébe szólt a jegy, amit VP intézett, gondoltam egy újabb Pintér Béla, és abból aztán baj nem lehet. Mire odaértünk a színházba, megvilágosodtam, hogy ez bizony nem a szokásos társulat, hanem a Forte, no de nyitott vagyok bármi újra, lássuk a medvét! A medve "A nagy füzet" címre hallgatott, és lehengerelt, megdöbbentett, felzaklatott, sokat kaptam, közben facsarodott a szívem, folytak a könnyeim, utána nem volt kedvem beszélni semmiről, és csak most, egy hónappal az "élmény" után emlékezem.... Nem az a könnyed, légies műfaj, de szerintem megéri egy kicsit belehalni...

http://www.szkene.hu/a-nagy-fuzet

"Valahol Európában pusztító háború dúl. Egy anya vidékre menekíti ikreit a nagyanyjukhoz, a népmesék gonosz boszorkányához. A gyerekeknek egyedül kell megtanulniuk mindent, ami a túléléshez szükséges. Magányosan, éhezve és fázva vezetik naplójukat a Nagy Füzetbe. Följegyzik, mit láttak, mit hallottak, mit tettek, mit tanultak. Ugyan életben maradnak, de szívük megkeményedik, testük megedződik.

Agota Kristof-Kristóf Ágota Magyarországon született, Svájcban élt, franciául írt – elsősorban drámákat. Franciaországban megjelent, s azóta tizenöt nyelvre lefordított első regénye fekete humorral átszőtt mese és fejlődésregény egyszerre. Vízió egy könyörtelen, elembertelenedett világról, a háború és az azt követő ellentmondásos időszak szörnyűségeiről."  

Nincsenek megjegyzések: