vasárnap, június 24

Ribizli



Míg VP és Berci elmentek Áronért Telkibe (Tominál vendégeskedett), elhatároztuk Boldival, hogy meglepjük őket, és sütünk egy tortát, mire hazaérnek. A recept nagyon egyszerű, pár perc alatt elkészíthető, főleg, ha az embernek van egy szuperjófej kuktája, aki első szóra megpucolja a fél kiló ribizlit. Innentől kezdve tényleg jutalomjáték az egész.


Első körben a sütemény tésztája sül világosra a kb. 180 fokos sütőben: 14 dkg puha vaj, 25 dkg liszt, 3 tojássárgája, kevés sütőpor, kevés cukor és csipet só. Hamar összeáll a tészta, amit egy kivajazott, kilisztezett tepsi aljába tettem.


Míg sült, elkészítettem rá a habot: felvertem 5 tojásfehérjét, majd hozzáadtam 20-30 dkg cukrot (szerintem a 30 túl sok, de az eredeti recept arra esküszik), végül óvatosan beleforgattam kb. 30 dkg ribizlit. A ribizlis habot a megsült tészta tetejére kanalaztam, alacsonyabb hőfokra állítottam a sütőt, és további 30 percet sütöttem/szárítottam, míg a hab teteje barnulni nem kezdett.

Melegen is nagyon finom, de szerintem behűtve az igazi.

Nincsenek megjegyzések: