szerda, június 27

Orchidea

Gyerekként nem szerettem az orchideákat. Ennek valószínűleg az volt az oka, hogy akkoriban lefejezve, egy kis ampullával a tövükben, ronda dobozokban árulták őket. Nem értettem, hogy miért is örül az Anyukám, mikor a vendégek egy ilyen csúnyácska egységcsomaggal kedveskednek neki. Azóta felnőttem, s megszerettem ezt a virágot, igaz a doboz helyett ma már a cserepes a népszerűbb. VP-től két éve kaptam két gyönyörű példányt, azóta is nevelgetem őket itthon, s bizony már kezdett alábbhagyni a lelkesedésem, mikor egy év alatt egyszer sem hoztak virágot, pedig minden orchidea-óhajt kiszolgáltam. Aztán 3 hónapja megjelent egy hajtás, egyre magasabbra nőtt, szétágazott, bimbó bimbó hátán...., minden nap kinyílik egy újabb, én meg csak gyönyörködöm. Gyönyörködjön más is!






3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Látod itt a gondozás jutalma. Nagy öröm, sikerélmény. Puszi, Mária N.

Névtelen írta...

Tényleg szépek, nagymamámnak is van orchideája, és neki sem virágzott folyamatosan, most éppen igen. De mikor nincs virágja,akkor is látszik, hogy él, mert a szára, levele zöld. Volt olyan, ami egész télen, tavasszal kitartóan virágzott, most meg semmi. :)

Szilvi

András írta...

Szia!

Én nem értek hozzá, de azt hallottam,hogy az orchidea gyökerének is kell fény.
Tessék átlátszó kaspóba tenni s akkor abba se fogja hagyni a virágzást.

Üdv

András