csütörtök, február 2

Isi bizi

Boldi lehúzta első félévét a Lauderben, és megkapta a félévi bizijét. Ez persze nem teljesen olyan, mint máshol, mert a (nem aláhúzósan, hanem kifejtősen) szöveges értékelés mellett egy félórás családos beszélgetésen vettünk részt, ahol a két tanító és Boldi mellett a szülők, és a nagyszülők képviseletében Nagyvadi vett részt.

Először négy lefordított képet fordított fel Boldi, és azokról kellett beszélni: alvás, öltözés, játék és étkezés témakörében.

alvás: Megtudtuk, hogy Boldi az isiben kora reggel is tevékeny, egész nap tiszta erőből csinálja a dolgát, és úgy tűnik sosem fárad el. A viselkedése alapján azt feltételezhetjük, hogy rendesen, időben kerül ágyba és kipiheni magát. Itt a szülők megemlítették, hogy otthon olykor van konfliktus a túl korai fektetés körül, és a hét vége felé már nem minden reggel indul nyűglődés nélkül, de a tanítók megnyugtatták az aggódó szülőket, hogy ez bent nem látszik. Nagy pipa.

evés: Boldi saját bevallása és a tanítók egybehangzó állítása szerint minden elébe kerülő ételt megkóstol, (ekkor kezdett el Dóri szeme messzire kidülledni) és alapvetően szívesen fogyaszt el mindenféle menzaételt. Ráadásul étkezés közbeni viselkedése példaértékű. Dóri kifejtette, hogy ennek nagyon örül, hiszen elsőszülöttünk otthon kizárólag néhány kitüntetett ételt hajlandó fogyasztani, és eme halmaz kifejezetten zárt, számossága pedig egy számjeggyel leírható. Nagy pipa (ott), nagy kérdőjel (itt).

Öltözködés: Boldi, az iskolai tapasztalatok alapján egyedül öltözik. Az öltözés sebessége rendkívül gyors (tanári tapasztalat a tesiórákra ill. az udvarramenési alkalmak előtti megfigyelésekből) és a tetűlassú (apa szeretné Boldit hazavinni, és megoldhatatlan feladatnak tűnik a szandál cipőre váltása és a kabát felvétele) között. Pipa (ott), pipa (apa itt).

játék: Boldi kiváló játszótárs. Mindenkivel szívesen és szívélyesen társasozik, nem nyomul rá a játékra gentleman módjára nyer és veszít, sokan említették a társak közül, mint kedves játszópartnert. Mivel itthon is hasonló a tapasztalat, leszámítva a vereség elviselését, amit viszont az apjától nem tanult meg, ezért itt teljes a konszenzus a pipa körül.

Ezután tértünk rá a tanulásra: Boldi nagyon szépen fejlődik magyarból, ügyesen olvas, nehezen indulva, de nagyon sokat fejlődve szépen és könnyen ír. (Nem úgy, mint Dóri, akinek a közértes cetlijét tízből tízszer csak telefonos segítséggel tudom megfejteni; és nem úgy, mint én, apa, aki az elsőben utolsóelőttiként kaptam tollat. Utánam már csak a Vitányi Dani volt, de ő tényleg kétmarokra fogta a cerkát, úgy írt. /ma már egyébként sikeres jogász/)

Matematikából még ennél is szebbeket hallottunk, olyanokat, hogy le sem merem írni, mert szinte túlzás. A számfogalom megvan, a tájékozódása túlnőtt (erősen) a húszas számkörön, érti, szereti a rejtvényeket, feladványokat, és amit a legjobb volt hallgatni, hogy egy-egy csoportos feladatnál általában leghamarabb végez, és utána úgy segít a többieknek, hogy nem elárulja a végeredményt, hanem rávezeti őket.

Hát ezeket hallottuk Bobekről. És most büszkék vagyunk rá, de nagyon. Lehetünk is. Vagyunk is.
Na nézzük azokat az értékeléseket.
magyar:
"Boldizsár éretten, érdeklődő nyitottsággal kezdte meg az első osztályt. Az órákon mindvégig komoly feladattudattal, jó tempóban dolgozik. Minden tevékenységét -legyen az önálló vagy párban végzett- nagy figyelemmel, kitartóan végzi, belülről fakadó tudásvágy hajtja. Kivételt csak a szomszédaival indokolatlanul hosszúra nyúló megbeszélések jelentik. Feladat értelmezésében, végrehajtásában teljesen önálló. Munkájához egészséges önkritikával viszonyul. Kiemelendő lelkes hozzáállása a munkához és segítőkész jelenléte a tanulási helyzetekben.
Az összeolvasás technikáját gyorsan elsajátította, biztonságosan alkalmazza. Betűismerete meghaladja a tanultakat. Néhány betűtévesztés (a-á, ú-ű) még előfordul. A második félév feladata a tempójának növelése.
A grafikus tevékenységek nagy kihívást jelentettek számára, a kezdeti görcsösség után nagyon szépen alakul írása. Betűalakítása megfelelő, a vonalrendszerben jól tájékozódik.
Rendkívül aktív az órán, lényeglátásról, jó rendszerező képességről árulkodnak órai megnyilvánulásai. Gazdag ismereteivel, bőséges szókincsével sokat tesz hozzá a beszélgetésekhez. Boldizsár igen gazdag, tartalmas félévet zár. Felmérésének eredménye: 92/85."

(Na ehhez a 85 ponthoz adalék: 6 pontot veszített Boldi azon a feladaton, ahol egy szövegben a madárhangokat (értsd magánhangzókat) kellett bekarikázni. Boldi mit karikázott be? Hát az "a" és "á" betűket. Érted! Madár!

És a matek:
"Boldizsár számfogalma már 20-ig kialakult, feladatmegértése kiváló. A számjegyek írását, olvasását elsajátította, a számokat nagyság szerint össze tudja hasonlítani. A matematikai jeleket felismeri, mindig helyesen alkalmazza. A tanult műveleteket (összeadás, kivonás, bontás) helyesen értelmezi és végzi. Gondolkodása gyors, világos, logikus. Szereti a kihívásokat, a versenyhelyzet ösztönzően hat rá. Önálló munkavégzésében alapos, pontos, önellenőrzésre képes. Páros- és csapatmunkában alkalmazkodó, együttműködő, remek ötleteivel a közös munkát mindig segíti. Írásbeli munkái egyre igényesebbek, de a füzete igen kaotikus!"


Hm. Kaotikus...
Na de mindent félretéve az a legjobb, hogy Boldi szeret iskolába járni, szeretik a tanítói és ami még ennél is fontosabb, a társai is.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lehettek is büszkék, bizony!!!
És, ha megengeditek, én is az vagyok...:)

Sok puszival,
Kriszti

Névtelen írta...

Fantasztikus és gratulálok, még akkor is, ha persze ezt vártuk...
Puszi: Luxi

Névtelen írta...

Jaj de régen nyitottam ki, de ma pont jókor. Boldikának gratulálok , büszke vagyok ( igazábol nem vártam mást) no meg a szülöknek is , mert azért ez nem véletlen ,,,,,,, sok puszi Kere

cili írta...

Szia Bobek!

Milyen jó lesz majd Téged tanítani a gimiben !!

Nagyon remek legény vagy4

Cili

Névtelen írta...

A Dédik részéről is gratulálunk, nagyon büszkék vagyunk először is erre a fiúra. Örömmel hallottuk és olvastuk ezeket az értékeléseket. Sok puszival Boldinak és szüleinek, és elismerés a tanítóknak! Mária és Sándor D.D.