csütörtök, január 20

Kreativity

(Ez itt egy karácsonyi poszt, csak akkoriban elfelejtettem megírni...)

Nálunk a suliban, mint minden rendes helyen, van osztálykarácsony, csak ezt mi osztályhanukának, esetleg hanukarácsonynak hívjuk. A lényeg persze az, hogy húzunk és aztán nem csalunk és cserélgetünk cetlit, hanem a kihúzottnak próbálunk személyre szabottan ajándékot ven.. izé készíteni. Én, mint mentor igyekszem minden alkalommal olyat kitalálni, ami személyre szóló, egyszeri és megismételhetetlen, mindezt persze csak azért, hogy a kis diákjaim irigykedve fölnézzenek rám, hogy mennyire jófej vagyok. De tényleg!

Idén kisMarcit húztam, akiről elég sok mindent lehetett tudni pl. okos, és ezzel nagyra van, vegyésznek készül, olaszból felsőfokúja van, és állandóan és notóriusan késik, de ezzel együtt nem jött az ihlet. Vészesen közeledett az ajándékozás délutánja, de még mindig semmi.

Az utolsó este már lemondtam arról, hogy csináljak valami vicceset és kimentem az IKEÁ-ba. Itt éppen az ébresztőórák és a faliórák voltak olcsók, vettem is egy faliórát, egy hagyományos vekkert és egy digitális pittyegős órát szumma 2000-ért, mondom ez jó lesz majd mert úgyis mindig késik a Marci. Másnap vittem a suliba a cuccot, hátha valami még eszembe jut. Ott meg a kolléga mondta, hogy az vicces lenne, ha a Marcit megformáznám South Parkos figuraként, van is egy ilyen oldal.

A figurát megcsináltam, kinyomtattam és beragasztottam az óra számlapjára. Mellé még csináltam két képkeretbe négy kis képet órákról, mellétettem egy doboz dianás cukorkát, hogy valami alkohol is legyen, és aztán még mindig volt egy órám az indulásig.

Mivel az ajándékátadás nálunk úgy megy, hogy aki adja, az mond valamit a címzettről, és ki kell találni, hogy ki kapja, én mindig kis versikét szoktam írni. Megkérdeztem a magyartanárt, hogy melyik költő a legutóbbi tananyag. Mivel éppen József Attila volt, gondoltam koppintok valamit. (Aztán kiderült, hogy nem csak én próbálkoztam ezzel...)


Így írtam meg ezt a verset. Szerintem ez lett az. És mivel büszke vagyok rá ezért kitettem ide.



Hanukára (h á J.A.)

Az ágyamban aludtam én
a tanév minden reggelén
kelnem
kell? nem!

Ráérek bemenni késve
Hátha ma sem veszi észre
szamár
tanár

És ha Ő mégis rám köszön
Nekem lesz benne örömöm:
megint
beint

Kezem és vígan ordítok
Olaszból perfekt fordítok:
szólás-
mondás?

Ki korán kel az mind marha
A világ is le van szarva!
Kemény
legény

Aki vagyok, óriás, zseni
Hozzám hasonló más senki
se nincs
Ez kincs!

Hanuka már két hete volt
Most Vépénél vajon ki olt
lazán?
Az ám!

De ha lelkem bosszút forral
Csillapítják forralt borral
s veszteg
leszek

Magam vegyésznek álmodom,
Kémiát emelten tolom:
metil?
Etil!

Leesne talán fél kezem
Ha egyszer on-time érkezem?
Csekély
veszély!

Egész életemben fogom
Ha meg nem változom…
Nem ám,
komám!



(A h.á. az nem a hülye állat, hanem egy könyvben láttam, hogy így kell)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egy újabb tehetséges "fiú" a családban...;)))

Gratulálok!!!
Sok puszival,
Kriszti

Névtelen írta...

VP, ez nagyon jó. Neked van ehhez tehetséged,már a mi ballagásunkra is nagyon jókat írtál. Egyébként erre a versre a Varró Dániel is írt egy változatot a Bögre azúr-ban.

Szilvi

Névtelen írta...

Ja, és emlékszem még, hogy a kenyér napra te találtad ki, hogy folyékony kenyerünk legyen, aminek a címkéje "arany lajlászok" lett. :)