vasárnap, december 20

Putting

Boldival mostanában rendszeres esti program, hogy elmegyünk golfozni. Összekészítjük a szerkót, ráhangolódunk és lemegyünk a szokásos helyünkre a konyhába, és lejátszunk 18 lyukat.
A golf nagyon egészséges, kicsi a sérülésveszély, bár Boldi múltkor majdnem leesett a székről, miközben ütött egy nagyot.

A golf nem csak a testet mozgatja meg, hanem észrevétlenül megtanította a negatív számokkal való bánást is. Ha egy lyukat annyi ütésből csinálunk meg, amennyi elő van írva, akkor az a "par", és ez 0 pontot ér. Ha több ütést használunk föl, az rossz és ezért a par fölötti részt adja hozzá a teljesítményhez. Ha kevesebből ütjük be a golyót, akkor lemehetünk mínuszba, és itt ez a jó. Mióta golfozunk a gépen, azóta Bobek a lehető legtermészetesebb módon tud válaszolni arra, hogy ha neki -4 van, apának +1, akkor mennyivel vezet?

- Öttel. De nem kiszámoltam, hanem tudom.

Annyira tudja, hogy Éva dédinek is elmagyarázta telefonba.

- Nekem volt a végén -6, apának 2, de én nyertem, mert a golfban a kisebb a jobbik!

Szóval mindenkinek javaslom a golfot. Csak azt nem értem, hogy hol kell benne sétálni.

2 megjegyzés:

Mária N.D. írta...

Beiratkozom golfoktatásra, nem értem a mínusz szám értékét, így egyszeri elolvasásra. De gratulálok az oktatónak. Puszi, Mária N.D.

Névtelen írta...

Nagyon helyeslem a golfozást! Csak ügyesen!
Luxi