szerda, augusztus 26

Berci első szülinapja

Augusztus 14-én megünnepeltük Berci első szülinapját. Itt csak magára a ceremóniára szorítkozom, de a közeljövőben szülünk majd egy kisfilmet és egy Berci-tanulmányt. Az egész családot kihívtuk Bogdányba, hogy velünk örömködjenek, és ne kelljen egy hétig ennünk a kondér gulyáslevest, és a tortát. Reggel, mikor elhúztam a függönyt, nagyon elszomorodtam, mert ködös-esős idő volt, ráadásul a család fele lemondta a részvételt. VP bíztatására azért nekiláttunk az előkészületeknek, s közben Éva nagymama is meglepett minket. Mikor délután kettőkor még mindig szakadt az eső, én feladtam, és mondtam VP-nek, ebből nem lesz kertiparti, marad a gáztűzhely és a lábas. Még jó hogy van egy optimista a családban, aki dacolva az elemekkel, tüzet gyújtott és kitartott a bogrács mellett. 3kor kisütött a nap, fél négyre, mire megérkeztek a vendégek, nagyjából felszáradt a kert. Boldog voltam, olyan érzésem volt, mint a szülésnél: a "végére kisüt a nap".


Közben gyűltek a rokonok, puhult a levesben a hús és már a kertben is lehetett rohangászni. A gulyásleves végül nagyon jó lett, tőlem még elhangzott a minden idők legjobb kitétel is, de VP csak vonogatta a vállát, és állította, hogy ugyanúgy főzte, mint máskor, biztos a helyi hentes marhalapockája turbózta fel. Mindenesetre mindenki - és ez nem túlzás - kétszer szedett az igen sűrű gulyáslevesből.



A kéttál-ételt lenyomattuk egy kis főtt kukoricával, aztán nagymennyiségű sütivel, végül csak pihegtünk a ház árnyékában, de csak az, aki tehette. Nagyvadi nem volt szerencsés, mert Boldi erősen szeretett volna focizni, így végül Nagyvadi is. Közben úgy döntöttem, hogy itt az ideje, hogy Berci is megtanuljon focizni,
és bár ez a képen nem látszik, de becsszó élvezte a csocsó-stílusú focit.

A tortához volt tűzijáték, ami az ünnepeltnek láthatóan nagyon tetszett. A két bátyus készségesen segített elfújni a gyertyát, emiatt többször is kellett gyújtanunk.

Berci kézről-kézre járt, néha az asztalon keresztül, és nem lehetett nem észrevenni, hogy Mária dédi mennyire rá tud hangolódni Bercusra:Estefelé hazamentek a dédik kiheverni a gyomor elleni támadást, a nagyik pedig kint aludtak velünk, de előtte még egy kis röplabdázzúúúúúúnk, lééééécccci, Nagyvadiiiiiiii!,



és Nagyvadi ment a népes nézősereg nagy örömére.

1 megjegyzés:

Gaskó Krisztina írta...

Olyan szép ez a gyerek is!!! Boldog szülinapot, Bercikém!!! A puszikat majd személyesen és hamarosan!!!

Kriszti