kedd, október 1

Halál-félelem

Teljesen normális dolog, ha az ember gyereke foglalkozik a halál gondolatával. Mindenki a maga szintjén persze. Tegnap mégis szíven szúrt a téma. Bercus fél tízkor az ágyából szólongat nyafogós hangon, s mivel ez lenne a tizedik túrám a gyerekszobába, morcosan próbálom az "aludjunk már végre, nem megyek sehova" irányába terelni a dolgot. Nem megy, Bercus egyre sírósabb, hallom a hangjából, hogy tényleg szüksége van rám, így tizedszerre is átvánszorgok. Berci szemében krokodilkönnyek és félelem.
-Mi a baj, Bercus?
-Attól félek, hogy egyszer majd meghalok. - válaszolja.
-Berci, egy csodálatos és hosszú élet vár rád, ne aggódj! - nyugtatom elég sután, kicsit elcsukló hangon.
-Mama, de félek, egyszer majd meghalok.
Ölelgetem, puszilgatom, simogatom, nem találok szavakat. Ekkor az emeletes ágy aljából Boldi és Áron is bekapcsolódnak vidám esti csevejünkbe, mentik, ami menthető.
- Berci nyugi, ha jól tudom, egy év háromszázhatvanvalahány napból áll, és egy ember úgy száz évig él, szóval legalább milliárd napod van! - mondja Boldi.
-Ne sírj Berci, előbb apa, aztán anya, majd Boldi fog meghalni, csak aztán én meg te! - hozza rám a frászt Áron.
Bercus szeme felcsillan.
-Jó! Akkor először apa hal meg? Utána te, anya?Majd  Boldi következik, Áron és utoljára én? De a kicsi Zsombi még élni fog, igaz anya???

Valamitől Bercus megnyugvást talált, és pár perc múlva elaludt. Mi volt a kulcs? Nem tudom, talán az "odaát is együtt leszünk" gondolata.
Nehéz este volt.

 

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ezeket még kitalálni sem lehet. De jó tollad van Dórikám!!! Millió puszi, nyugi, nyugi!És a Dédiket nem is említettétek, hogy megnyugvást találjanak! M.N.D.

krizsanemese írta...

Elsőre azt olvastam, hogy a "kicsi Zombie.."...majd amikor rájöttem, hogy távedtem, elnevettem magam....ettől legalább oldódott az a furcsa szorítás a gyomromban...:-(
Ilyenkor (is) jó, hogy vannak neki tesói! :-)
(Emese)

Dóri írta...

Bercus sokáig Zombizta Zsombit, még most is gyakori "zs" helyett a "z". Morbid egy kissé, de ez van!

Én nem is tudom mihez kezdenék a tesók nélkül?! Éljen a Háromgyerek :-)!
A fánk receptjét nem felejtettem ám el, csak olyan gáz kép nélkül "megírni a tutit", viszont az idő nagy úr..., és mostanában nem járnak fánksütögetős napok mifelénk :-), majd talán az őszi szünetben!
Dóri