hétfő, március 26

Zálog

Két hónapja pénteken kaptam egy sms-t valami behajto.hu-tól, hogy sürgősen hívjam őket telefonon egy általam ismeretlen nő tartozása ügyében. Biztos téves, gondoltam, de biztos ami biztos rájuk csörögtem, hogy legalább az adatbázisukból töröljenek.

A telefon végén ügyintéző csajszi, visszadiktálja a létező összes adatomat, majd közli, hogy zálogkötelezett vagyok a számomra még mindig tök ismeretlen csaj hitelében. A hangján lehetett hallani, hogy nem hiszi a sztorimat, háromszor visszakérdez, hogy de biztos nem ismerem?
Biztos.

A következő lépés, hogy ugyan mondja már meg hogy
a, mennyi is a hitel?
b, melyik banknál van


Na ezekre már alig akart válaszolni, mert titok, de azért végül elárulta, hogy egy CIB-es hitelről van szó, svájci frank alapú, de nem lakáscélú, viszont a mi lakásunk rá a fedezet. Fasza!

Mondtam, hogy kérdezzék meg újra a CIB-et, mert szerintem légy van a levesben, de ők ugye hétvégén semmit.

Hétfőn berongyoltam a CIB helyi fiókjába, előadtam a helyzetet a fiókvezetőnek, aki készségesen ígéri, hogy utánajár a dolognak. Ennek immár két hónapja. Hetente bemegyek a fiókba, az emberem kedves, és segítőkész, nagyon úgy tűnik, hogy a CIB keverte össze a dolgokat, de ezt még csak szóban sikerült elővezetnie, közben időnként főz egy kávét, komolyan kezdünk összemelegedni, gondoltam, hogy meghívjuk őket az asszonnyal sütögetni, elpattintunk egy-két sört, ő meg nyugtat, hogy a behajtási osztály, majd mindjárt.


Pénteken felhívtam a CIB behajtási osztályát, ott is meg akart nyugtatni egy faszi, de ott már nehezebb dolga volt, mert valahogy fogyva éreztem a türelmemet, biztos front volt, vagy mi. Persze az sem segített, hogy a telefonos okos azt próbálta javasolni, hogy személyesen fáradjak be az illetékes számlavezető fiókba.

- Milyen számlavezetőbe? Nekem csak egy megszüntetett számlám van a Pasaréti téren.
- Hát nem abba, hanem ahol a hitelt fölvették, a Kerepesi útiba, de az megszűnt, úgyhogy Kőbányán lévő Maglódi útiba.

Na itt megpattant bennem valami. Higgadtan, de emelt hangon jeleztem, hogy két hónapja szólok, hogy elszartak valamit (tévesen kiadták az adataimat egy behajtócégnek, s azóta már az is kézen közön kiderült, hogy egy másik Varga Péter adatai helyett, végülis nagyobbat nem hibázhat egy bank) és azt várom TŐLÜK, hogy ŐK nézzenek utána a dolognak, majd ha ez sikerült ügyesen, akkor küldjenek nekem leveleket, az alábbi témákban.

1. Elnézést, hogy összekevertünk valamit.
2. Elnézést, hogy kiadtuk adatait egy behajtócégnek.
3. Intézkedünk, hogy a behajtók ne hajtsanak.
4. Díjtalanul küldünk egy igazolást, hogy nincs fönn a BAR listán.
5. Fogadjon el bűnbánatként egy kétszemélyes wellness-hétvégét.

Mindezeket a magnójukra mondtam, hátha visszahallgatják. Most várok.

Aztán PSZÁF, esetleg rendőrségi feljelentés az adatkezelés miatt. Fel vagyok spannolva!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Rémes sztori, de a legjobb, amit tehettél, hogy hangfelvételre mondtad azt, amit! Nekem is ez segített, mert kiderült, hogy ŐK=BANK adtak téves tájékoztatást. Szóval szerintem, bárki bármit mond, a telefonos ügyfélszolgálat a biztosabb, mert annak nyoma marad. Ha ez sem segít, akkor személyesen kellene íratni velük egy papírt ugyanezekről bent a fiókban.

Kitartást Nektek és várom a jobb híreket!!!
Puszi,
Kriszti

vp írta...

Erre a papírra várunk, csak nehézkes és ostoba a rendszer. Remélem időközben nem kopogtatnak be a behajtók. Röhej az egész. Akkorát hibáztak, hogy csak na, aztán meg te könyöröghetsz, hogy akkor írásban is mossák tisztára a nevedet, mert a szó elszáll szerintünk is...., jobb egy pecsétes papír.
Horror az egész.

JA, és a lényeg:

VP másfél hónapig nem szólt róla nekem, egyedül intézte a dolgokat, tudta, hogy én szétparáztam volna magam, és megkímélt, pedig ő is rengeteget szorongott miatta.
A férjek gyöngye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

puszi, Dóri

Andus írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz, velem is hasonló fura dolog történt, de a hang elszáll, az írás megmarad-ezért én írásos panaszt tettem a bankfiókban. 14 napon belül kötelesek kivizsgálni a panaszt(írásos forma után), majd telefonon és írásban is bocsánatkérő levélkében részesítettek.Tulajdonképp levélkéjükkel kitörölhetik a ...em, ha hagyom. A sztorim a következő:
9 évvel ezelőtt nyitottam számlám mellé alszámlaként egy devizaszámlát, rajta nekem valamit érő másnak apró összeggel. Ehhez nem nyúltam, de évről évre apadt a hozzá tartozó bankkártyák elkészítési költségei miatt. Épp ezért, mikor 2011-ben már csak tényleg nevetséges pár euro maradt rajta úgy gondoltam megszüntetem, mert semmi értelme hogy ezek a kosztümös fancsaliképű fap...ák élvezzék a mannát róla.Rábeszéltek arra, hogy ne szüntessem meg,csak a kártyákat vonassam be. Az alszámla ingyenes, így már nem fog apadni.Megtettem.Egy évre rá megváltozott a bankfelület,kattingatok,szörfölök,gondoltam megnézem mi hová került, hogy utalásnál ne bénázzak annyit.Ekkor elkerekedett a szemem: a számla teljes mínuszban volt, a banknak ÉN tartoztam...A számlatörténetet lehívtam pont egy évre és látok ilyeneket, hogy "beszámítás" , "lehívás", "átírás", "kredit giro" x összeg fejében. Fú gyerekek! Belilult a fejem, bementem másnap és szépen leültem szemközt az ügyintézővel.
1. Megkérdeztem , hogy hogy is került mínuszba ez a számla?
2. Mit jelentenek az ott látható megnevezések?
3Aktívak e kártyáink?

Ekkor elővettem neki az egy évvel ezelőtti kártyaleadás dokumentumait. Értetlenül ült velem szemben.Mondom azért adtam le a kártyákat,hogy a számla ne apadjon tovább pontosan egy évvel ezelőtt. Erre sikerült mégis tökéletesen lenullázniuk. Sikerült a bevont kártyákról összesen csak egy dokumentumot kapnom, amin az látszik, mintha csak a férjem(aki társkártyás csak ráadásul) adta volna le, én pedig nem. Ennek ellenére mégis csak legyártották na kinek a kártyát újra? Hát a férjemnek.A megnevezések nem tudta mit jelentenek, erre választ adni nem tudott.Majd utasítottam, hogy az egy évvel ezelőtti állapotot AKAROM újra látni, nem pedig ezt. Ekkor az ügyintéző megértően elővett egy alszámla megszüntetési nyilatkozatot...mondom jóasszony...ha most megszüntetem, akkor a mínuszból csak mínusz lesz könyörgöm, akkor elveszik az is,ami egy éve még ott volt! Mindezt elintézte egy "jajjjtééééényleg" sopánkodással, ekkor kevés választott el attól, hogy ráborítsam az asztalt, de tényleg. És képzeljétek...volt képe mindezek a förtelmes bakik után megkérdezni, hogy a forintszámlán lévő összeget nem akarom e rájuk bízni, lekötni, állampapírozni...
Leírtam panaszom, rögzítette, majd csak annyit mondtam, hogy mindezek után a forintot is elviszem innen, s nem képzelik hogy elhiszem hogy a pár euróra nem tudtak vigyázni, de családunk megtakarítására igen????És még Ő volt megsértődve!!! Az eredmény az lett, hogy igazam volt, erről bocsánatkérő levelet kaptam,az egy évvel ezelőtti egyenleget újra revidiálták, s 100 %-os kártérítés kaptam.Majd ennek birtokában megszüntettem az alszámlát és a forintszámlát is. Ez az ügyintéző is sértődött volt, csakúgy dobálta felém a papírokat...kapják már be!!!

vp írta...

Hú Andus, már nekünk is volt nehézségünk, bosszúságunk Bankkal (OTP), akkor is türelem kellett + írásos "nyomok", valamint annak az elfogadása, hogy elképesztő tudatlan emberek kezelik a pénzünket, próbálnak informálni a maguk sem tudják miről (VP majdnem mindig jobban képben volt náluk). Ez a mostani eset viszont rémisztő, az otthonunkra ráküldtek egy végrehajtót, nekünk meg magyarázkodnunk kell itt is ott is, hogy semmi közünk az egészhez??????
VP először azt hitte, hogy rossz tréfa, aztán azt hitte, hogy valaki visszaélt az adataival, meghamisították az aláírását (szerződést még nem mutatott neki senki........), csak ezek után kezdett el a bankra gyanakodni.
Mi van akkor, ha ez nem VP-vel történik (aki fantasztikusan kezeli az ilyen helyzeteket), hanem pl. egy egyedülálló, idős bárkivel, aki nehezebben áll a sarkára és veszi kezébe az ügyintézés útvesztőit?????
Mikor lesz végre pecsétes papírunk arról, hogy sorry nagyon-nagyon eltoltuk a dolgot, nem fenyeget már titeket semmi????
VP szerint lapít a bank, mert nekik pont nem érdekük írásban beismerni egy ekkora kavarodást. Marad a PSZÁF?

Andus írta...

Igen!!! Ha ÍRÁSBAN tett panaszt,arra 14 napon belül KÖTELESEK válaszolni, ezt írja elő a PÁSZF! De mindenképp lépjetek tovább is, s érdemes akár perre is vinni az ügyet. Felháborító az egész ügy. Én is pont ezért vagyok mérges, mert másnak esetleg ez a hiány, amit én a számlán észrevettem, fel sem tűnik(mondjuk eltörpül mert sok pénz van számláján),s bárkinek szépen leszívhatják számláit. És sok kicsi sokra megy ám! Lépjetek tovább mindenképp, a joggyakorlat szerint általában a bíróság előtt az ügyfélnek van igaza.De történt már olyan is, hogy cégszámlára 7 jegyű összeget fizettem be, s annak tízszeresét írták jóvá rajta, de jutaléknak is tízszeresét vették el.30 napig hajtottam a különbözetet, hogy visszakerüljön a számlára.Lehet jól el kellet volna köletenem az általuk utalt lóvét :)))

Névtelen írta...

èn azonnal leveleket irnék mindenhova ezt semmikép nem telefonon , no de tanács nem kell Nektek , de azért felháboritó !!!