vasárnap, március 4

Nyílt nap

Pénteken megleshettem Boldi osztályának egy matek és egy magyar óráját. Eddig sem idegeskedtem, hogy rossz helyre került a gyerek, de pénteken szinte ugrándozva jöttem haza, mert elképzelni sem tudom, hogy máshol ennél többet kaphatna az elsőszülöttem.
Judit és Gábor (Boldi tanítópárosa) lehengerlő, empatikus, kreatív és még sorolhatnám, az osztály pedig csupa érdeklődő és kedves gyerekből áll. Szerintem lexikális tudásban is rengeteget szívtak magukba az első félév során, és akkor még a "rejtett tanterv"-ből átszivárgó sok-sok szociális és kommunikációs... értékről nem is beszéltem. Elsősök, és már most is képesek csapatban, egymást segítve dolgozni, kiállni az osztály elé, kerek értelmes mondatokban vállalni a véleményüket és indokolni azt, aktívan figyelni...
A tanítók fantasztikus sokoldalú eszközökkel, módszerekkel segítik elő mindezt. Csak két pl. magyaróráról. A gyerekek most fejezték be az ABC-t, lassan, de összeolvasnak szavakat, rövidebb szövegeket. Gábor mindenkinek kiosztott egy kört, egy háromszöget és egy négyzetet, és írásvetítővel egy lepedő mögül vetítve röviden felvillantott szavakat (rövidebb-hosszabb, írott-nyomtatott), a gyerekeknek pedig azt a síkidomot kellett felemelniük, amely a szóval összefüggésbe hozható, pl. "tető"-háromszög.
Vagy: A gyerekek kaptak egy-egy szót, és a teremben sétálva meg kellett találni a párjukat, azt a másik szót, amelyet a sajátjához illesztve egy értelmes összetett szó alkotható. Aztán felragasztgatták az összetett szavakat a táblára. A végén vicces értelmetlen összetett szavak meghatározásait kellett a jelenlévő szavakból adniuk a gyerekeknek, a többieknek pedig kitalálni, hogy mire is gondolhatott (pl. "menyasszony váltóruhája"- "cserefátyol").




1 megjegyzés:

Andus írta...

Boldi nagyon sokat változott, igazi komoly kispasi lett:) Gondolom iskolába is szeret járni nem? Mert jó helyen van,az látszik!!! Ölelés: Andus és a Többiek