csütörtök, szeptember 15

Geszteny-e?

Áron ma sem ment oviba, még mindig fáj a torka és saját bevallása szerint a "nyelőcsöve", egész éjjel forgolódik, én már hulla vagyok, nem tudom ő hogy bírja....
Ma délelőtt elmentünk gesztenyét gyűjteni, elvégre most van szezonja. Gyűjtögetés közben azon gondolkodtam, nem emlékszem, hogy valaha is rövid ujjú pólóban és papucsban szedtem a földről a gesztenyéket.

Bercus egész ügyesen pelusmentesítette a családot, igaz éjszakára még felkerül egy biztonsági játékos, de az esetek többségében reggel szárazon vesszük le. Kisebb-nagyobb balesetek előfordulnak, pl. önállóan kaki a bilibe, s miután kiörvendeztem magamat, vettem észre, hogy jutott a szőnyegre is..., de pelus nélkül járunk-kelünk az utcán, alszunk délután...

Ez a mai gesztenyézés bekavart egy kicsit, mert a fiúk hazahozták, és 10 perc alatt szétszórták a lakásban a zsákmányt, én meg rémülten kérdezgetem magamtól, hogy "gesztenye-e" az a kósza barna izé az ágyon, asztal alatt, szőnyegen...

Nemes Nagy Ágnes: Gesztenyefa levél

Találtam egy falevelet,
gesztenyefa levelét.
Mintha megtaláltam volna
egy óriás tenyerét.

Ha az arcom elé tartom,
látom, nagyobb, mint az arcom.
Ha a fejem fölé teszem,
látom, nagyobb, mint a fejem.

Hogyha eső cseperegne
nem bánnám, hogy csepereg,
az óriás nappal - éjjel
óriási tenyerével,
befödné a fejemet.

(Megzenésítve a Gryllus Dániel- Szalóki Ági: Sárkányapó c. lemezen hallható. Gyönyörű.)

Nincsenek megjegyzések: