hétfő, augusztus 22

Lódarázs

A bogdányi ittlétünk horrorja volt az a lódarázsfészek, ami az erkélyajtó fölött fogadott minket. Gigamennyiségű szteroidon táplált minihelikopter zümmögött, és az sem volt kellemes érzés, mikor csak úgy barátságosan körbeszimatoltak minket. Zöldgondolat ide vagy oda, a falubeliek tanácsát kértem a kiirtáshoz. Lajos meg is mondta a tutit: befújni darázsirtóval, a fészket meg ki kell nyomni purhabbal. Nosza neki is álltam, de a purhab terén még csekély tapasztalattal rendelkezők magabiztosságával hajítottam félre a mellékelt műanyag kesztyűt és puszta kézzel kezdem neki a habozásnak.

Mondom a jó részt: sikerült eltömecelni a fészket. A rossz, hogy mint egy habcsókmészárszék, úgy nézett ki minden: az ablak, a terasz padlója, a műanyagszék, a fal, úgyhogy mondhatnánk, hogy statisztikailag arra is volt esély, hogy a darázslyukba is jusson a habból, ami ellentétben a borotvahabbal, nem jön le szépszerével az ember kezéről, hanem érzetre a pillanatragasztót idézi.

Persze ez még csak a csata kezdete volt, mert a darazsak jó része valószínűleg kimaradáson volt és másnap reggel felháborodottan zümmögtek a a fészek nyílására nőtt habcsók felett. Na -gondoltam -itt az ideje a darázsméregnek. A faluban kifejezetten ezt javasolták, mondván a sima kemotoxtól a darázs továbbmegy és csak később döglik meg, de ezt ráfújom és ott helyben leesik.

Hát nem esik le. Lefújom és a darázs meg repked tovább és csak percek múlva bukkan föl valahol a földön vergődve. Mivel a gyerekek darázsba lépését nem akartuk kockáztatni, ezért harcmodort váltottam Dóri legnagyobb gyönyörűségére: egy 150 Ft-os légycsapóval kióvakodtam az erkélyre, majd -mintha vívópáston lennék- gyönyörű kitörések végén igyekeztem fejbenyomni a darazsakat, és ha sikerült, akkor földharcban eldönteni a küzdelmet. Ha nem sikerült elérni a lódarazsat, akkor viszont hanyatt homlok menekültem, letaposva az ajtóban leselkedő és hol rettegő, hol röhögőgörcsben rángatózó Dórit.

Két nap alatt aztán elfogytak a lódarazsak és azóta csak naponta egy-egy téved erre. És hogy tényleg nagy dögök arra itt a bizonyíték:



Balról jobbra: átlagos kisebb lódarázs, kórosan sovány lódarázs, génhibás (bazinagy) vérbögöly, nagyon nagy darázs (mind fejjel lefele)

Nincsenek megjegyzések: