kedd, március 22

An Englishman in Budapest

Bercus, a két és fél évének dacára (és itt a "dacára" szó szerint értendő) nem beszél. Egy-két szót mond, "nem", "jaj", "papa", utánozza az állatok hangját, de nem hajlandó verbálisan kommunikálni. Néha kiszakad az ajkai közül az adott helyzettel adekvát kóbor kijelentés, pl. "tölt", "kvíz" (számítógép előtt ülve), de semmi több. Hogy kétségbe vagyok-e esve? Már nagyon. Nem szeretem sürgetni a dolgokat, nem versenyfutás a fejlődés, de annyival könnyebb lenne minden, ha "megbeszélhetnénk", ill. az utcán sem néznének olyan furán a nyökögő kisfiúra....
Ma, mikor indultunk játszótérre, kértem Boldit, hogy segítsen felöltöztetni Bercit. Berci tiltakozott, kiáltozott, visított, s bizony mindannyian leizzadtunk, mire cipőben az ajtó elé kerültünk. Boldi is mondta, hogy jó lenne már, ha a tesó beszélne, mert ez így nem könnyű. Kérdezte, hogy van-e olyan ember, aki nem tanul meg beszélni felnőtt korára sem. Mondtam, hogy van, de nagyon ritka, Berci remélem hamarosan felnő a feladathoz. Miközben bezártam a lakást, hallom, hogy Boldi angolul tanítgatja Bercit:
-Berci, mondd azt, hogy "one".
-Boldikám, miért kéred ezt tőle?
-Anya azért, mert lehet, hogy úgy fog felnőni, hogy nem magyar, lehet, hogy azért nem beszél, mert angolnak született. - hangzott a felismerés.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mehet pszichológusnak is ez a gyerek:)))))

Sok puszival,
Kriszti

Névtelen írta...

Aronkát éltesse az Isten nagyon sokáig egészségben !!!
Nem lennék ideges, egyszercsak elkezd majd beszélni , de mindent egyszerre ! No persze azt megértem könnyebb szavakkal komunikálni !!! Boldikát meg puszilom, szenzációs ! kere

Névtelen írta...

Persze, ebben a korban előfordul az, hogy a gyerek mindent ért, nonverbálisan jól kommunikál, és ezért nem beszél, mert könnyebb mutogatni. Biztos elkezd Berci beszélni, okos kisfiú:)

Szilvi

Névtelen írta...

Boldikám eszem az eszedet!!!Puszi, M.