vasárnap, január 9

Sárkány apó

"Mesebeli módon készült ez a kötet: Gryllus Dániel kiválogatott közel negyven, gyermekeknek szóló magyar verset az utolsó száz év terméséből, Szép Ernőtől Varró Daniig. A költők szívesen mondták saját verseiket, és vállalták azoknak a költőtársaknak a verseit is, akik ezt nem tehetik. Így hallható többek között Weöres-vers Kányádi Sándor előadásában, és ezért mondja Tóth Krisztina Pinczési Juditét. És mivel Gryllus Dániel és Szalóki Ági szereti énekelni a költők verseit, így aztán elkészült a mesebeli szeretet kötet: olvasással, szavalással, énekkel és képpel ajánljuk szeretettel a hat éven felülieknek. "

Már tavaly is szemeztem vele, idén ott várta a Háromgyereket a fa alatt. Áron nagy kedvence a kötet címadó verse:

Kovács András Ferenc: Sárkány apó

Vénhedt sárkány vagyok én,
hej, az idő halad:
Mesevilág küldi már
kicsiny nyugdíjamat.

Csak újságot olvasok,
s vakarom a hátam:
istenuccse, soha még
tüzet nem okádtam.

Nem raboltam sohasem
királylányt, se kincset:
csak a szemétdonbról egy
kopott rézkilincset.

Az se volt jó semmire,
le is nyeltem nyomban:
azóta itt csikorog
gyűszűnyi gyomromban.

Nem is eszem egyebet,
csakis tejbekását.
Az enyhíti a kilincs
veszett vicsorgását.

Másképp vígan élek én:
a kilincs nem számít,
ha fáradt lábam alá
bedugom a sámlit...

Vígabb sárkányt magamnál
még sohasem láttam:
csak újságot olvasok,
s vakarom a hátam.

De volna egy bánatom:
bár Sárkány a nevem,
mért van nekem mégiscsak
egyetlenegy fejem?

http://egyszervolt.hu/dal/content/kalaka-sarkany-apo.html

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Aranyos Sárkány légy boldog mindig.
Kívánja ezt a Mária, akinek eddig csak mókus ült az ölébe?!