vasárnap, január 9

Boldizsár jan.06.

A Háromgyerek közül van két ritka keresztnevű, és egy gyakori. Csütörtökön az egyik ritkának, Boldizsárnak ünnepeltük a névnapját egy amolyan 24 óra alatt szerveződött családi-összeröffenéssel. Én mindig is mondtam, hogy a spontán-bulik a legjobbak...
Tavaly Árcsi és Bercus névnapjáról megfeledkeztünk (már jártam kanosszát ezügyben), mivel Áron névnapja nagyon közel esik a szülinapjához, valamint Boldi szülinapjához, és a szülinapi-maratonban kiesett, hogy bele kéne vegyíteni egy "boldog névnapot" is. Bercuskámnak pedig őszintén bevallom a mai napig fogalmam sem volt, hogy mikor is van a névnapja, s ezidáig ezt még senki sem kérte rajtam számon. Enyje-benyje, kikupáltam magam, íme:
Áront április másodikán ünnepeljük majd, esetleg július elsején, ha ez előbbit elfelejtettük volna, de nem fogjuk. Amit eddig is tudtam: Áron neve héber eredetű, azt jelenti, hogy "ihletett, tisztánlátó". Bernát a német Bernhard név magyar megfelelője, eredeti jelentése "medve", "erős". Bercust május huszadikán köszöntjük majd fel, esetleg június 15, július 3, július 24, augusztus 19, szeptember 28 ????
Boldizsár babilóniai eredetű név, a Baltazár magyaros formája, a keresztény hagyomány szerint a napkeleti bölcsek egyike, akit gyakran fekete bőrűként ábrázolnak. Jelentése: Baal isten óvja életét.

Boldig névnapot Boldi!



1 megjegyzés:

Andus írta...

:)
Ami késik nem múlik,boldog boldogat mind a Háromgyereknek :)

Valamint kalapom emelem VP előtt,aki a képeken nagyon csinosssssss !!!