péntek, szeptember 17

Répasüti

Boldikám kedden megkapta a hatéveseknek járó vakcinát, amitől egy kissé lerobbant. Nagyon fájt a karja, hőemlekedése volt, gyengének érezte magát, így hát itthon maradt. Míg Áron ovizott, és Berci Pannival Namuéknál üdült, Boldival sütöttünk-főztünk, mivel holnap Zsuzskát és az ő Bercijét várjuk ebédre. Ez a gyerek annyira ügyes séf, hogy csak na! Míg én az emeleten ágyaztam, Boldi hibátlanul felverte a habot. Nagy szerencse, mert különben a fején landolt volna.
Boldi mindig is szeretett résztvenni a konyhai sürgés-forgásban. Amíg kisebb volt, a jelenlétét kézifékként éltem meg, már ami a sütés-főzés tempóját illeti. Viszont most 100%os partner, 22 perc alatt kevertük be a répás sütit és késztettünk egy salit is.
Nézzük ezt a répás finomságot egy kicsit közelebbről:
1 csésze cukrot (én kevesebbet használtam, nagyon édes volt a répa) kikeverünk 3 tojás sárgájával, fahéjjal, 1 csésze étolajjal, majd hozzáadunk fél kiló reszelt sárgarépát. Ehhez hozzákeverünk 2 csésze lisztet, egy zacsi sütőport, egy narancs reszelt héját, kicsi citromlevet, egy csipet sót, diót. Végül óvatosan hozzáadjuk a 3 tojásfehérjéből felvert habot. Előmelegített, 170 fokos sütőben kb. 40 perc alatt sül meg (légkeveréssel).
Ahogy azt a képek is bizonyítják, gyerekjáték az egész!
Félkész állapotban elég visszataszító a külleme, de nem kell aggódni, a végén jól sül el/meg a dolog. Fahéjas porcukrot a tetejébe!!!!
Legközelebb lesz hozzá narancslekvár is!!!

5 megjegyzés:

Andus írta...

Na ezt replikázni kell!!!!!!!!!!!!!

Névtelen írta...

Szuper süti lehetett, kár, hogy nem kóstolhattam meg. Hé, nem is mondtátok, hogy kiestek a felső metszőfogai, persze jönnek a vasfogak
gratulálok! Puszi, Mária N.D.

Névtelen írta...

Szuper süti lehetett, kár, hogy nem kóstolhattam meg. Hé, nem is mondtátok, hogy kiestek a felső metszőfogai, persze jönnek a vasfogak
gratulálok! Puszi, Mária N.D.

cili írta...

Az őszibarackleves receptjét is írd le, kérlek!

Névtelen írta...

Ezt a fékezést ismerem , Otti ül a lábam között néz felfele , igy fözök , persze valódi lassu mozdulatokkal , nehogy a nagykés vagy a forróvies valami a fejére essen. cupp kere