szombat, június 19

Meggyes túrókrém

Nem szoktam főzős újságokat vásárolni, de mikor Namuéknál vagyunk, és ott hever az asztalon az aktuális gasztrokalauz, nem tudok ellenállni a csábításnak, és belelapozok. Azonnal megjelölök vagy tíz receptet, hogy majd alkalom adtán kipróbálom, nyelek hármat, és általában ennyiben marad a dolog. A Nők Lapja Konyha c. újságában most nagyon sok jó és egyszerű receptet találtam, és az egyiket ki is próbáltam tegnap, osztatlan sikert aratva.
Fél kg magozott meggyet felteszek főni kb másfél dl vízbe, ízlés szerint cukrozom, és mikor már rotyog, besűrítem ételkeményítővel, vagy vaníliás pudingporral (kb. egy evőkanál, először egy kis vízzel simára keverve), s mikor levettem a tűzről, reszelek bele narancshéjat (ez a lelke). A túrókrém még ennél is egyszerűbb: fél kg túróba belekeverek ízlés szerint cukrot és citromlevet, majd két dl tejszínt habbá verve. A túrós és meggyes rétegeket váltakozva egymásra kanalazom (mikor a meggyes már teljesen kihűlt), pár órára a fridzsibe teszem, tálaláskor még egy adag tejszínhab kerül a tetejére. Az egészet Áronnal készítettük, nem volt több negyed óránál, és nagyon-nagyon finom.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem is nagyon ízlett! A meggy és a túró remek párosítás!

Puszi,
Kriszti

cili írta...

Szia Dóri!

Ez tényleg klassz ötlet!
Ajánlom a Mezsu konyhamese c. blogját, tetszeni fog, meglátod! Puszi, Cili