szombat, június 26

Csudálatos Mária

Mária dédi 80 lett. Nehéz ezt elhinni, ha az ember hazajön a munkából, felvonszolja magát a harmadikra, de a gyerekszobába nem tud bemenni, mert a padlón keresztben ott fekszik egy igazi dédi, aki a változatos korú fiaimmal egyenként megtalálja a hangot, és elvarázsolja őket.
Mikor Berci pici volt, akkor Mária percekig mutogatta neki a kezét, mozgatta az ujjait és közben folyamatosan duruzsolt megnyugtatóan.
Aztán Áronnal játszott főzőset és egymás után ette meg a borsóleveseket, amit Áron adott kanalanként neki, miközben a világ nagy tengerein hajóztak papírcsákóval a fejükön.
És akkor sem jött zavarba, ha Boldival kellett a garázsból autókat leeregetni, mert ott is tudta a típusokat, és azt is, hogy ha a mosóba beállnak, akkor spriccelős hangot kell kiadni, és a legújabb társasok sem jelentenek akadályt.
Ilyenkor elszégyelli magát az ember, hogy öt perc után fészkelődik a parkettán társasozás közben, mert az kényelmetlen és fárasztó.
Később Mária is kijön egy kicsit a konyhába, beszél Dórival a legújabb pszichológiai cikkekről, amit valahol az interneten olvasott, és aztán velem is megtárgyalja, hogy hol lehet jó kenyeret venni, ja és hogy már az emaileket el tudja küldeni az interneten keresztül, nem úgy, mint öt éve, mikor megírta kinyomtatta és borítékban feladta. Hétről hétre ügyesebb, hiszen számítástechnika-tanár jár hozzájuk, lépést kell tartani a modern világgal.
Máriával jó kiállításra menni, igaz kicsit lassan haladunk, mert minden képről tud valami érdekeset, de nem tudálékosan, hanem lehet, hogy csak úgy, hogy ez pont olyan itt, mint amikor Balázskám a vödörrel annak idején...
Mária vezetni is tud, igaz néha Sándor dédivel Pöszölön beborulnak az út menti árokba, mert annyira felázik az út, de szerencsére az ismerős traktoros kihúzza a kocsit. Viszont Pesten úgy tolat be a két centi jobbra, két centi balra garázsba, hogy bárki megirigyelhetné.


A 80. szülinapi bulin a legfontosabb dolga az volt, hogy szervezze a következő hétre a felnőtt unokáknak a palacsintapartit.
Múlt héten Sarlóspusztán (http://www.sarlospuszta.hu/) ünnepeltük a mi csudálatos Máriánkat, összegyűlt a család, köszönjük Balázsnak a meghívást, szervezést!
Mária dédi, gyönyörű vagy, az Isten éltessen sokáig, és áruld el a titkot!











7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönjük a szép képeket és a megemlékezést, a dicshimnusz azért túlzás, de jóleső.
Ügyesen fényképezel Dóri!
Millió puszival, Mária nagyi és dédi

Névtelen írta...

Először azt hittem, valami vicces bejegyzés készül Tőletek, de aztán rájöttem, hogy nem... Én teljesen elképedtem, hogy Mária Dédi - aki szerintem a leglelkesebb blogolvasótok, mert annyit kommentel, mint senki más - 80 éves!!! Én is azon szerencsések közé tartozom, akik ismerik őt, bár csak néhányszor (néhány fontos családi eseményen) találkoztunk, de mindig elképeszt a szellemi és fizikai frissessége... Én komolyan mondom, hogy boldog lennék, ha 60 évesen ilyen lennék!!!

Kedves Mária Dédi! Innen üzenem, mert bízom benne, hogy ezt is olvasni teccik, hogy NAGYON-DE-NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK, de én inkább hatvanadikat mondok, ha nem baj;)

Sok szeretettel,
Kriszti, Dóri barátnője

Ui: Ha még teccik bírni kapacitással, jó lenne, ha engem is unokává tudna fogadni...:)

Eszter írta...

Én is nagyon Boldog Születésnapot kívánok Mária dédinek! Tényleg elképesztően jól néz ki, szeretnék én is egyszer majd ilyen csini és fitt dédimama lenni!! Dóri, én is azt hittem, hogy elírtátok azt a 80-at.. ez biztos??
sok puszi, remélem már jól vannak a fiúk,
Eszter

Névtelen írta...

èdes Mária DÈDI ! én ugyan még mindig csak Mária nagyinak emlegetlek ( sok évi megszokás) de azt hiszem jobban is passzolna , mert ez a dédi dolog majdnem tulzás valóban .A DÈDIK nem igy néznek ki !!! Valami tévedés lehet a dologba ! De a titkot üzenem ezúton minden irigy fiatalnak : az élet , az emberek, a természet és egyáltalán minden iránti határtalan szeretet ami ilyen energiával látja el a DÈDIT!

Névtelen írta...

Az elözö is én vagyok,a kere, itt regénynek nincs helye , Isten éltessen nagyon sokáig egészségben és ilyen nagy boldogságban amiben ebben a fantasztikus családban részed van !!! Sok sok puszi Kere

Andus írta...

Mária Dédinek így ismeretlenül is emelem kalapom,mert szeretnék én is 80. évesen pontosan így kinézni :D
Isten Éltesse!
Tóthék

Névtelen írta...

Huh de jó volt ezeket a bejegyzéseket olvasni! Köszönöm ezúton is a jókívánságokat a Névteleneknek, Kerének, Krisztinek Eszternek és Andusnak. Köszönöm a közvetítőnek is. Sok puszival Mária nagyi és dédi is.