hétfő, augusztus 31

Kapás

Vasárnap reggel összelapátoltuk a bogdányos cuccainkat és elmentünk Váraszóra horgászni. Boldi már előző nap lelépett a Nagyvadiékkal Kecskemétre kézilabdameccseket nézni, és ma is előbb lent voltak a tónál, mint mi. Így aztán én csak beleültem a készbe, azaz a Péter által összerakott és felcsalizott bojlis botokkal elmentünk a stégre horgászni. (Most hogy egy fél órát néztem utána ennek a bojli izének, csak az a biztos, hogy nem tudom pontosan, hogy mi a bojli lényege. Lehet, hogy nem is bojlis botok voltak, csak a hajszál módszert használtuk?)
Régen mi is jártunk családilag horgászni, amit a szomszéd Babindák Sanyi bácsi forszírozott. Beléptünk a horgászegyesületbe, vettünk az első bótba botokat, horgokat meg damilt, hozzá két könyvet és elkezdünk horgászni. Az első három évben egy rohadt kapásunk sem volt. Kezdett gyanús lenni a dolog, így aztán megnéztük, hogy mi a különbség a mi szerelékünk, meg a szomszédé között, és azt találtuk, hogy a milyenken sokkal nagyobb a horog, de sajnos a tóban 150 kilós ponty nem nagyon volt, így inkább kisebbre szereltünk végül mindent. Így aztán beindult az üzlet.
Akkoriban én 8-10 éves körül lehetettem és rendkívüli módon utáltam horgászni:kezdődött a kora hajnali keléssel, aztán még mindig álmosan a parkolóból ki kellett cipelni a cuccot a partra, jött a szerelés, meg a büdös ragacsos önetető összetapicskolása, ami nem is volt rossz móka, leszámítva, hogy nem volt rendes víz kezet mosni, és egész nap szaglott a kezem a kulimásztól. Volt titkos recept is, mi pl. fahéjat tettünk a gyári porba és azzal gyúrtuk a tutit. A tóból mertünk vizet, aztán lehetett szárogatni a vizes pulóverujjat, én reggel mindig fáztam, akárhány pulóver is volt, déltől meg majd leolvadt rólam minden a melegtől.

Utána bedobtuk a botokat, majd kezdődött a szerelés. Mindig volt ami beszakadt, összegubancolódott, fennakadt a fán, szóval nem unatkoztunk. Illetve én nagyon, mert szívem szerint visszaaludtam volna, de a poros földre tett pokrócon ez is állati kényelmetlen volt.
Az első kapásmentes 3 év után én is meg-megpróbáltam horgászni. Kibuliztam a sárga vödröt, amire lefordítva ráültem, és elkeztem nézni a kapásjelző csipeszt. Ez ment egy darabig, de aztán röpke párc perc után erre is ráuntam. Ekkor még lehetett enni három szendvicset (plusz 10 perc), és ha ezután se volt kapás, akkor kezdődhetett a mikor megyünk már haza c. sláger megunhatatlan refrénje.
Hazudok, persze, voltak emlékezetes kapások, meg nagy halak is, mikor életem legnagyobb hala (4 és fél kilós ponty) betekerte magát a fatörzsek közé és végül csónakot kerítve mentünk utána, hogy a végén diadalittasan megszákoljuk, de azért nekem inkább unalmas volt. Így visszatekintve nekem ehhez az egész csöndes szemlélődős pihenéshez baromira nem volt türelmem. Felnőtt fejjel már könnyebb ráérezni a dolog ízére, jó hogy csönd van, nyugi van, lehet nézelődni, bámulni a jelzőt, örülni ha moccintja, de ha nem, az se baj, elképzelni, hogy mit csinál lent a hal, vagy elnézem Boldit, aki szintén nem bír ki két percet anélkül, hogy megpiszkálná, kitekerné, odébtenné, jön-megy a stégen, matat, megeszi a kukoricát, belöki a jelzőt, kimegy enni, visszajön, de aztán pisilni kell és ilyenkor tudom, hogy még 25 év és ő is megszereti majd a horgászatot, de lehet, hogy neki tíz is elég lesz.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

VP- kém édes sokszor irtam már , hogy nagyon élvezem az irásaidat, de most ennek különösen örültem , mert azt hittem ,hogy ez a reggel hideg van délben megrohadok szindróma korral jár nálam , de most teljesen megnyugodtam. ès ami a horgászást illeti azzal is teljesen egy húron pendülünk ( elnézést Nagyvadi !) nagyon igazad van . cuppp kere

Névtelen írta...

Sziasztok! VP, neked kellene a blogon belül egy minden héten jelentkező, állandó rovat, nagyon jól írsz te is:)
Ma olvastam az Éva-interjút is, és az egyik gondolat kapcsán eszembe jutott Horányi G, aki egyszer, amikor bejött hozzánk helyettesíteni a beteg magyartanárt, nem azt mondta, hogy akkor szabadfoglalkozás, csak legyetek csendben, hanem simán leadott egy irodalomórát Vajda Jánosról. Kicsit jobban, mint a magyartanár tette volna:) Lenyűgöző volt, hogy ennyit tud, pedig ugye reálos. Sajnos én a tipkus bölcsészt testesítem meg, és nagyon nem vagyok büszke rá... Abban reménykedem, hogy az ember a gyerekeivel sok mindent újratanulhat még, majd annak idején.
Dóri, sajnálom, hogy nem tudtunk nyáron találkozni, de ha lemegy a jövő hét, felhívlak, hogy legalább a játszóterezést megejtsük, ameddig jó az idő. A születésnapod nagyon-nagyon jó lehetett! És persze a többi képet és történetet is nagyon élveztem, Berci elképesztően nagyot nőtt.
Sziasztok!
Bori

SKY írta...

Bercus szülinapjához... kicsit megkésve.
Dórikám, olyan nagyon nagyszerű családotok van, annyira szeretem ezeket a nagy ünnepléseket, a maguk szép, természetes folyásában. Bercit Isten éltesse nagyon sokáig, igazi nagyfiú lett, jó látni az orogonasípok sorában. :):)
Sok szeretettel puszilunk
Kinga (Áron) Hanna Mikolt Dani

Névtelen írta...

Hú micsoda fogás! A tavatok (Váraszo) nekem is hiányzik, micsoda felvételek. A halat ki fogta, VP? Gyönyörű. További jó fogásokat a régi emlékek mellett kívánok, sok puszival M.D.