csütörtök, augusztus 21

Berci egy hetes

Repül az idő, most valahogy még gyorsabban, mint ahogy szokott. Boldog vagyok. Van három csodálatos kisfiam, a környezetem pedig azon serénykedik, hogy a velük járó kötelező fáradtságon túl érezhessem ezt a mérhetetlen boldogságot, nyugalmat és szeretetet.
Le szerettem volna írni én is Berci születését, a mi szemszögünkből, de mint eddig mindig, nagyon törlődnek a megfogalmazható emlékek, és helyettük a megfogalmazhatatlan érzések, illatok, hangulatok maradnak. Szép volt és vidám.
Emlékszem, hogy itthon egy fájás közben jól bokán csípett egy pók, aztán két 5 perces görcs között elaltattam Áront, aki a ringatás alatt kicsit megnyomta a hasam a lábával, mire távozott a magzatvíz egy része. A ház előtt vagy negyed órát kerestük a telefonomat, ami természetesen le volt némítva, a kocsiban nevetgéltünk, a kórházban türelmesen végigvártam, míg egy gyakornok felvette az adataimat, VP a folyosóról vagy háromszor nyitott be, hogy „na mi lesz már, mikor jöhet ő is be???” , végig velünk akart lenni. Közben még egy helyen elrepedhetett a burok, és a nagy adatfelvevősdi helyszínén szép kis tócsát hagytam magam alatt. Innentől kezdve felerősödtek a fájások, és nem emlékszem "leírható" módon. Áron születésekor egy idő után nem tudtam kontrollálni a testemet és a fájdalmat, amitől megrémültem. Most sokkal inkább képes voltam kézben tartani és kontrollálni a folyamatot, együtt működni Bercivel. Arra emlékszem, hogy a legerősebb fájások alatt VPvel a gyerekek nevét skandáltuk, én pedig becsuktam a szememet és néztem a belső mozit Boldiról és Áronról, ami mérhetetlen erőt adott. VP végig jelen volt, a szónak nem csak a fizikai értelmében. Nagyszerű benne, hogy nem avatkozott bele, elfogadta, hogy ez most fájdalmas, és ezen még ő sem tud segíteni. Állt mellettem, és nem simogatta a hátam, csak ha kértem, nem ölelt magához, csak ha kértem, jelen volt, de a teret nekem hagyta, és én pont ezért érzem ilyen intenzíven, hogy együtt szültük Bercit. Szép volt és gyengéd.
Arra emlékszem, hogy a végén elég nagy volt a kapkodás orvosi oldalról, mivel kb. 5 perc alatt eljutottam a kitolási fázisba. A szokásos kórházi protokollra (beöntés és társai) most sem maradt idő, még az ágyat sem tudták átalakítani, már jött is Berci. Talán két nyomásra lehetett kint, nem tudom biztosan. Az átalakítatlan ágynak hála rögtön láttam a két lábam között heverni, olyan szép volt, az első másodperctől éreztem a kötődést és teljes elfogadást.

Rárakták a hasamra, érintések, illatok. Aztán Berci elment VPvel melegedni, én pedig megszültem a méhlepényt, amit végre meg is néztem magamnak. Mit ne mondjak, guszta egy darab és hatalmas. Aztán jött a "kitisztítás, összevarrás", ami egyik szülésnél sem tartozott a kedvenceim közé, de túl lehetett élni.
Varrás után 2 perccel át kellett menni egy másik szobába, majd végre újra megkaptam Bercit. Szoptattam, szuszogtunk, szaglásztuk egymást, gyönyörködtem.
Szülés után fél órával már teljesen jól éreztem magamat (ez újdonság volt az előző két szüléshez képest), a legjobban a karom fájt egy elrontott kanül miatt, de ezen kívül semmi bajom sem volt, még az éjszaka sétálgattam, ettem-ittam. Éjjelre hely hiány miatt másik osztályra vittek, elvették Bercit, hiányzott, éber voltam és magányos. Másnap 11 felé ürült hely a csecsemőosztályon, így végre újból együtt lehettünk, és innentől kezdve csak fürdetésre adtam oda. Olyan szerencsém volt, hogy egy ágyas szobába kerültem, és a 2 nap alatt sokat velünk lehetett VP és még Boldit is becsempésztük. A Baross utcában elvileg csak a folyosón lehet mutogatni a babát, ahol állandó a tömeg, meleg és bűz, így már Áronnál kértem a családot, hogy ne is jöjjenek be, csak a nagyszülők.


Berci nagyon nyugodt baba, szinte egész nap alszik, vagy nézelődik. Ugyanaz a ritmusa, mint odabent: a délelőttöket végig alussza, délután kicsit nyugtalanabb, ilyenkor szokott nézelődni, éjszaka 2 tájban van egy kis ébrenlevős időszak, de előtte-utána rendesen alszik.


Alig sír, legtöbbször, ha feljajdul és felveszem, böfizik egy nagyot, és alszik tovább. Sokat eszik, igény szerint. Nem fejek, nem mérem, nem számolom az evések számát. A pelusa mindig tele, napi min. ötször kakil, szerintem látszatra hízott is, és nyugodtan alszik 3-4 órát egyhuzamban, így hiszek benne, hogy a kellő tej mennyiség pipálva.

Szeret oldalfekvésben aludni, meg hason is, ügyesen emelgeti a fejecskéjét. Ha sírdogál, legtöbbször már a hangomra is megnyugszik, illetve azok a dalok a kedvencei, amiket Áronnak szoktam énekelni altatáskor (sok mindent már az anyaméhben megtanulnak). Ha nagyobb a baj, a karomban még akkor is egy perc alatt megoldódnak a gondok, és ez csuda jó érzés.

Boldi tündérien viselkedik, olyan szeretettel nyúl Bercihez, puszilgatja, simogatja, ölelgeti, ember számba veszi, a csapathoz számolja, büszke arra, hogy van még egy testvére. Én meg rá… Azért az éjszakai alvás ill. az elválás terén látszik, hogy megszületett a második kistesó. Namuéknál éjszakánként legszívesebben Nagyvadász és Namu között alszik a „vadászbarlangban”, de most minden éjjel átjön a szobámba, és odakuporodik mellénk, valamint nem szeret „nagyfiús programra” menni, nehezen hagy itthon Bercivel.


Áron esetében nem ilyen árnyaltak a jelek. Ő visít, ha nem veszem kézbe, egész nap akaratoskodik, hisztizik mindenért, ill. napi ötször kér „cicit”, és húsz percig csüng rajtam (eddig a max. 10 perc volt). Imádott apucijával is undokabb, sokszor rákiált, hogy „mennyé innen!”. Bercit simogatja, és számon tartja, hogy hol a „baba”.
Próbálok minél többet vele lenni, leginkább hajnalban van erre lehetőség, amikor Berci és Boldi még alszik, de Árcsi már kukorékol. Igyekszem én elaltatni és fürdetni, és mosolygok, amennyit csak tudok, bár sokszor keményen rá kell szólni, amikor ön- és közveszélyes. Ezzel együtt tündérbogár és még ez a hisztis-visitós-akarnok műfaj is jól áll neki.

Nagyobb váltásnak érzem a harmadik gyerek születését, mint amikor négytagúvá bővültünk. Az is lehet, hogy azért érzem nehezebbnek a feladatot, mert most kisebb a korkülönbség Áron és Berci között, mint anno Boldi és Áron esetében, ill. „csak két kezem van”, bár Boldit már hanggal is elég jól el lehet navigálni.

Végszó: fáradt vagyok, de boldog, és nem cserélnék senkivel!!!!!

4 megjegyzés:

cili írta...

Sziasztok! Alighogy megszületett Berci, elutaztunk, így most látom 1 hét után máris mennyit fejlődött a legkisebbeik fiú!
Szép a harmadik babátok is!!!
Klassz, hogy van elég tejed, Dóri, tudsz szoptatni, s jól alszik a kisbaba!
Remélem Te is tudsz szundikálni néha vele együtt!!

Puszilunk Benneteket!

Cili

Névtelen írta...

Sziasztok!

Továbbra is irigykedek, de nagyon - na jó, nem is ez a megfelelő kifejezés, hanem a csodálat, hogy ilyen klasszak vagytok Ti, öten, és hogy ilyen remek a nagycsalád is, ahogy körülvesz Titeket, és biztonságot ad!
Egészen kedvet kaptam a szüléshez:), nem mintha eddig a félelem tartott volna vissza... Drága Barátnőm, lassan akkreditálhatnál egy szüléstanfolyamot Hogyan szüljünk frissen és vidáman címmel:))) Az biztos, hogy én Hozzád fogok menni tanácsokért!:)

Sokszor puszillak Titeket, és jövő héten, remélem, tényleg láthatlak is Titeket!!!

Kriszti

Viki írta...

Nekem bepárásodott a szemem.
Olyan szépek vagytok!

Névtelen írta...

Kedves Dóri!
Én is gratulálok, és ha jól látom, már a lábaddal sincs semmi bajod:)
Somolyogva néztem, hogy Pannin mennyire látszik, hogy lány, Bercin meg, hogy fiú.
Aludj Te is sokat és Áron is megbékél majd. Idő kell neki is, és középsőnek lenni tényleg húzós. De kigömbölyödik majd megint az ő lelke is.
Katona Ági