kedd, január 15

Szövődmények

Vasárnap már-már abba a tévhitbe ringattuk magunkat, hogy Boldi meggyógyúlt, sőt, a hétfői ovizást is célként tűztük ki. Aztán beköszöntött az éjjeli fülfájás, amely legalább olyan mozgalmassá tette az éjszakát-hajnalt, mint a 39 fölötti láz. Másnap irány a Heim Pál fülészete, mert bár a közeli János Kórházban is működik ilyen, de attól "mindenkit óvjon a Jóságos", már-már babonából sem megyünk Jánosba, főleg, hogy az ügyeletes telefondoki is a másik intézményt ajánlotta.
Diagnózis: középfülgyulladás. "Kaludiánál" egész hétre visszamondtuk az ebédet, szóval minimum 5 nap szobafogság, antibiotikummal, fájdalomcsillapítóval, orrcseppel, nyűgösséggel, meg amit akartok.....
Itten szeretnék reklámozni egy fülmelegítő sapit, amit Nóriéktól kaptunk kölcsön (ezúton is köszönet érte!), és nagyon bevált, úgyhogy ma mi is beneveztünk egyre. Boldit megpróbáltam infrázni, de a vörös fény, forróság.... szóval nem igazán hagyta felmelegíteni a fülét, legfeljebb az én idegrendszerem izzott. Ez a csodasatyak olyan mint egy fülvédős sapka, és a fülvédő részénél van két zseb (oldalanként egy-egy értelemszerűen), amibe bele lehet tépőzárazni egy zselével töltött tasakot, amit előtte forró vízbe kell áztatni. Kb. fél órán keresztül tartja a 40 fokot. Én alvás közben húztam a "készüléket" Bobek fejére, de természetesen kevésbé hisztis gyerekek éber állapotban is hordhatják. Lelőhely: Margit körút - Horváth utca sarka Gyógyászati segédeszközök c. bolt. Az ára eléggé rázós, 3500 ft, de egy derekas fülfájós éjszaka után bármit bevállal az ember.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Fülfájásra kövirózsa!-persze orvosi ellenőrzéssel!Saját magamon próbáltam ki-használt.A levelet szétnyomkodni és a fülkagylóba juttatni a nedve gyógyít!
Ugató köhögésre hagymatea,a száraz héjat leforrázni 1o percig állni hagyni-én kevés vizzel csináltam,hogy hamar le tudjam nyelni-ízesíteni.Kipróbáltam
Lázcsillapítás!2 kanál ecet,pici víz,pamut zokni,folpack,másik zokni,még nem próbáltam,deártani egyik sem ártés mindíg van itthon.
Kovács Klára-kriszti anyukája

Névtelen írta...

Sziasztok! Őszinte részvétem, a fülfájás, az pocsék.
Azt a sapkát mi is ronggyá használtuk Nellivel és Gyulával... a kövirózsát sose mertem kipróbálni. És a lázra nekünk csak a keresztkötés (prieznitz) vált be, a hűtőfürdő sokkal utálatosabb és kevésbé segít. Háromszor tíz perc borogatás (vizes kendőn vastag frottírtörülközővel) rendszerint egy fokot vitt le a lázukból, pedig igencsak fel bírt szökni.
Ha találtok Coldastop orrcseppet, ami igazából olaj, azt érdemes venni, mert a normál orrcsepp 5 nap alatt szétmarja a nyálkahártyát, és ez rendbehozza (mint orrcsepp szerintem nem egy durranás, de kimart orrbélésre zseniális).
Ugató köhögésre volt régen egy orrkenőcs, Mitor, az szuper volt. Ha bele tudtam kenni Gyula orrába, mert hagyta, tíz perc múlva nem köhögött. Én is sok éjszakát töltöttem ugató gyerekkel az ölemben ülve... Bármilyen szopogatós cukor (töltetlen savanyúcukor is) bír használni, és ez ellen valahogy nem hadakoznak annyira :)
Katona Ági, Horváth Nelli mamája

vp írta...

Köszönjük az ötleteket, egyiket-másikat kipróbáljuk, ha nagyon muszáj. Apropó, Gyula vakbele rendben? :-)

Névtelen írta...

Sziasztok!
Remélem, azóta már rendbejött Boldi füle. Gyula vakbele most hallgat - majd kiderül, mi lesz belőle. Amúgy ezt az influenzát mi is abszolváltuk, 39 fok fölötti lázzal és 2 hét masszív, hörghurutos köhögéssel... szuper volt :( pont karácsonykor.